יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

איך להיפרד ולהישאר ידידים


שלום לכל הקוראים, וברוכים הבאים בשנית לבלוג שלי. הפוסט שתקראו עכשיו הוא פוסט מעט פסימי. הפוסט מיועד לכל אלה שמערכת היחסים לא התאימה להם והחליטו בסופו של דבר לסיים אותה.

אז אולי מערכת היחסים הספציפית הזאת הייתה לא משהו. אולי היא הייתה משהו משהו, אבל התאימה לתקופה שכבר עברתם. מסיבה זו או אחרת אתם נמצאים בנקודת שפל במערכת היחסים והחלטתם שעליה להסתיים בפרידה. אתם לא יודעים איך לומר זאת, ומה עליכם לעשות על מנת לצאת מזה עם כמה שפחות כאב וסבל לצד השני. חשוב לי לומר כבר מעכשיו שאין דרך קסם לגרום לבן הזוג שלא להיפגע מהפרידה. פרידה היא דבר כואב ולגמרי לגיטימי שיכאב לו, אך אולי נוכל מעט להוריד בכאבו אם נעשה זאת נכון.

להיות כנים, אך לא יותר מדי:
אנחנו רוצים שירגיש שאנחנו מספרים לו את האמת על סיבת הפרידה, לכן חשוב להיות כנים. מהצד השני רבות הפעמים בהן הסיבה האמתית לפרידה עלולה להיות הפגיעה העיקרית ולכן חשוב לדעת להיות כנים במידה הנכונה. למשל אם סיבת הפרידה היא בחורה חדשה שפגשנו נאמר לבת הזוג הנוכחית כי אנו מרגישים שאיבדנו את הניצוץ שהיה והרגשות שנשארו כרגע אינם מספיקים על מנת להשאיר את מערכת היחסים כשהייתה. חשוב להזכיר שלא מדובר בכך שהיא השתנתה אלא בשינוי שקרה בינינו לבין עצמינו. ניתן להוסיף ולומר שהמהלך קשה לנו אך אנו עושים את זה בכל זאת כי קשה לנו מדי להישאר אתה בקשר כשהרגשות שלנו לא כשהיו בעבר. חשוב לומר שאנו עושים זאת לטובתה אך במלים שלא יבהירו זאת יתר על המידה משום שזה נשמע מאולץ וטיפשי כשזה בא באופן ישיר. לכן יש להביא את זה מתוך כבוד. "הייתי חייב לעשות את המהלך הזה. הרגשתי שזה לא יהיה הוגן כלפיי אם אתנהג כאילו רגשותיי אלייך עדיין בעצמתם הישנה". המשפט מדגיש את העובדה שהיו לכם רגשות חזקים בעבר וכעת הם נחלשו. בנוסף המשפט מתאר כבוד מאוד חזק שיש לכם כלפיה. חשוב מאוד לשבת עם עצמיכם לפני השיחה ולבנות משפטים כמו זה שהדגמתי עכשיו. משפטים המלאים ברמזים סמויים על כבוד, אכפתיות, רגש שהיה בעבר, הרגש הידידותי שישנו בהווה והרצון שלכם לקשר ידידותי בעתיד. חשוב לזכור לא להגיד אף אחד מהדברים הללו באופן ישיר. כל דבר כזה שנאמר באופן ישיר נשמע מאולץ ומגוחך. לכן אני מפציר בכם לשבת עם עצמיכם ולבנות משפטים המרמזים על כך.

דוגמה לפרידה נכונה:
"החזקתי את זה כבר הרבה זמן. הרגשתי שעליי להיפרד ממך אך לא ידעתי מה הסיבה לכך. הייתה לי הרגשה שזה יהיה הדבר הנכון לעשות. שיחות שעשיתי בימים האחרונים עם חברים ומשפחה גרמו לי להבין שהרגש שלי פשוט הלך ודעך באופן טבעי. זה קורה, רגשות באים והולכים. המאניה שהייתה לי בהתחלה, פעימות הלב,ההתרגשות מעצם העובדה שאת לידי, שאת נוגעת בי, זה נעלם עם הזמן. וזה לגמרי טבעי. פשוט ברגע שהבנתי שהרגש אינו כפי שהיה הבנתי שלא יהיה זה נכון להישאר איתך בהעמדת פנים. אני פשוט לא מסוגל לעשות את זה. אני אוהב אותך יותר מדי בשביל לעבוד עלייך בצורה כזאת. תשמעי מערכת היחסים בינינו אולי נגמרה בפן מסוים, אבל היא יכולה להימשך בפן אחר, ידידותי. אני בטוח שבעתיד אני אוכל לשמוע אותך מדברת על גבר חדש ומקסים שהכרת. את תראי, הכל יהיה בסדר."

בדוגמה מועבר מסר ברור על כבוד, איכפתיות, מובן וברור שהיה פה רגש בעבר, מעבר לכל ספק מדובר בגבר שעדיין אוהב באופן ידידותי את בת זוגתו ומצפה מאוד לקשר שכזה בעתיד.

אז רגע לפני שאתם ממהרים לספר לה או לו- שבו עם עצמיכם ונסו לנסח את עצמיכם בצורה הטובה ביותר. כמובן שבסופו של בר הפרידה היא פוגעת אך יש לכם הזדמנות להיפרד באופן מעט יותר עדין.

אני תמיד פה לקרוא את התגובות שלכם. לפני שהתגובות שאתם כותבים מפורסמות הן מגיעות אליי לאישור פרסום. אם אתם שולחים תגובה אישית רשמו בסופה שאינכם מעוניינים בפרסומה ואתייחס לכך בכבוד (רק השאירו מייל לתגובתי). אשמח לקרוא את התגובות שלכם ולנסות לעזור בכל עת.
בהצלחה. :)

2 תגובות:

  1. אחלה אתר, מאוד עזר לי
    הייתי צריך להיפרד מחברה שלי ועכשיו אני יודע לאיזה כיוון לפנות. תודה!

    השבמחק
  2. תודה רבה על תגובתך. שמח שהצלחתי לעזור. תגובות כאלה מחממות את הלב ונותנות מוטיבציה להמשיך. אשמח לפגוש אותך פה באתר פעמים נוספות.

    השבמחק

תגובתכם חשובה לנו. תודה רבה.