יום שבת, 24 בספטמבר 2011

מדריך הפיתוי המפורט ביותר- פרק 2

הקדמה: אנחנו כבר בפרק השני של מדריך הפיתוי המפורט ביותר. כאן אנחנו בעצם נכנסים לתחילת המסע שלי ושל איבגני. הדבר הכי חשוב בטיפול בבעיה של מישהו זה לבחון את נקודת המוצא מכל הזויות על מנת שנוכל לדעת בדיוק באיזו צורה לטפל בבעיה. בפרק הזה אציג בעיקר את שגיאותיו של איבגני ואת הצורה שבה למדנו יחד על נקודת המוצא. רצוי שתנסו לעשות זאת גם אתם עם עצמיכם. חשוב שתדעו בדיוק איפה אתם עומדים ותרשמו לכם באופן מסודר את כל הנקודות הטעונות שיפור אצליכם לפני שתתחילו בכלל לנסות לפתור אותן או אפילו חלק מהן.

למידת סביבת העבודה:
ביום שלאחר המסיבה החלטתי לתת לאיבגני משימה. נעמדנו שנינו בתחנת האוטובוס בה חיכתה בחורה נאה לקו שלה. אני ואיבגני שיחקנו אותה לא קשורים זה לזה.
"קיו *** עבר כבר?" פתח איבגני.
- "כן ממש לפני כמה רגעים, פיספסת אותו בדקה."
"שיט. הבא יגיע רק בעוד חצי שעה. לאיזה קיו את מחכה?"
"אני? לקיו *** הוא אמורה להגיע עוד כמה שניות."
- "הנה הוא, ברמזור. את נראית לי נחמדה אפשר את המספר שלך?" איבגני הושיט לידיה את המכשיר שלו והבחורה רשמה את המספר. "תודה, אשמור על קשר. אולי ניפגש לאיזה קפה, הא?" הבחורה חייכה חיוך מנומס ועלתה לאוטובוס. אחרי שהאוטובוס נסע הוא בא אליי ואמר "אתה רואה? אני רק צריך אותך לצידי ואני מקבל ביטחון, אני חושב שהשגתי לי דייט" הוא נשמע מאוד נלהב. "כל הכבוד" אמרתי לו והושטתי את ידי "תביא לי את הפלאפון רגע" אמרתי. איבגני נתן לי את המכשיר וראה אותי מעיין בו. "מה אתה עושה?" הוא שאל. "קח," אמרתי והושטתי לו את המכשיר "מחקתי את המספר". "אבל למה?" הוא שאל והיה נראה כאילו עולמו נחרב עליו ברגע. "במקרה הכי טוב היא תדחה אותך בכל פעם שתנסה ליזום מפגש, במקרה הפחות טוב היא תסנן אותך ובמקרה הגרוע יענה לך איזה ערבי שלא מבין איך הגעת למספר שלו". הסברתי לאיבגני שטלפון הוא לא המטרה ברמה זו. דאגתי להגיד לו שהביטחון שלו הפתיע אותי מאוד ושלא תמיד אנשים מגיעים לרמת שיחה שכזו מהר כמו שהוא הצליח להגיע. אמרתי לו שגם ישירות היא אסטרטגיה ולעתים לא רעה בכלל, אבל היא אסטרטגיה מיוחדת שצריך לדעת לעשות. "אבל היא נתנה לי את המספר. הצלחתי, לא כך?" איבגני לא הבין דבר אחד מאוד פשוט והוא: כל עוד אין סיבה ברורה לשניכם לכך שביקשת מספר- אתה מבחינתה עוד בחור נואש שצריך לסנן.

אני ואיבגני המשכנו להסתובב ברחוב תוך כדי שאני מסביר לו על הטעות שעשה כשביקש באופן מהיר כל כך את המספר שלה ואפילו לא נתן לה סיבה טובה לתת לו אותו. תוך שאנחנו מסתובבים אני מחליט להראות לו דבר מעניין. לקחתי את איבגני לדואר. זה היה סניף קטן בו לא היה צורך בלקיחת מספר, כל אדם עמד בתור מאחורי זה שבא לפניו. כאשר אני ואיבגני נכנסנו שאלתי את האדם האחרון העומד בתור האם אוכל לעקוף אותו. הוא הסתכל עליי במבט עצבני ואמר "אני עומד פה כבר עשרים דקות, ואתה נכנסת הרגע. אתה תמתין בדיוק כמו כולנו". יצאנו מהדואר ואיבגני לא ממש הבין מה ניסיתי להוכיח. נכנסנו לאחר מכן לסופר. לקחתי מספר דברים שבכל מקרה הייתי צריך והלכתי לקופה המהירה (קופה בה כולם אוחזים במספר פריטים ספורים). ניגשתי לאחרון בתור ואמרתי "אני יכול לעקוף אותך? פשוט אחותי רוקדת ריקודים סלוניים" אמרתי בלחץ. "אין בעיה!" הוא ענה. הבאים בתור שגם הם שמעו את דבריי נתנו לי גם הם לעבור בלי כל בעיה. מה שנסיתי להוכיח לאיבגני הוא שברגע שאתה נותן סיבה ולא משנה איזו אתה מעלה ב70 אחוזים את הסיכויים שתקבל את שביקשת. אנשים סומכים עלינו כשאנחנו מתרצים את התנהגותינו גם כשאינם מבינים את ההגיון בכך. באותה מידה יכולתי לומר שאמי משחקת קלפים ועדיין הייתי מקבל את אותה תגובה.

שינוי גישה:
למחרת נפגשתי עם איבגני בדירתי. החלטתי שאנח צריכים שיחה שבה נברר באמת את המקום שבו הוא עומד. הכנתי לנו קפה, סדרתי קצת את הדירה ואני ואיבגני התיישבנו בסלון.
"יש לי ידידה שאני רוצה כבר הרבה זמן. אתמול בערב היינו יחד במועדון. אני לא יודע מה לעשות, איך לגשת אליה. אני תמיד עושה בשבילה כל כך הרבה אבל היא רואה בי חברה טובה." כך איבגני פתח את השיחה שלנו.
- "אני מבין שעולים לך כל מיני דברים שהיית רוצה את העצה שלי בקשר אליהם אבל בכדי שאוכל לתת לך עצות טובות, אני חייב להבין את צורת החשיבה של ואת דרך הגישה שלך לנושא הזוגיות והקשר עם בני המין היפה. מה לדעתך בנות מחפשות?"
איבגני חשב מעט, ולסוף ענה.
"גבר רומנטי, גבר שיגרום להן להרגיש הכי טוב בעולם, שהן הדבר היחיד בעולם. שכל מה שמעניין אותו זה הן. גבר שיתן להן אהבה ללא תנאים, שיקבל אותן כמו שהן."

כל מה שאיבגני אמר הוא נכון. זה מה שהמוח המודע של הנשים רוצה. אבל המוח שלנו התפתח בטבע על פי האבולוציה ואנו שוכחים זאת לעתים קרובות. על פי האבולוציה גבר כמו שאיבגני מתאר הוא גבר בעל מוח נשי. גבר שכזה לא יוכל על פי האבולוציה לגונן על הצאצאים כראוי ולא יוכל לחנך אותם לזה. להתפתחות בריאה ונכונה ילדים צריכים קוטב אמהי (נשי) וקוטב אבהי (גברי). גם אם שני ההורים הם בני אותו מין לרוב יהיו שני הקטבים. אחד יהיה הנשי יותר והשני יהיה הגברי יותר. על פי האבולוציה נשים לא יכולות להימשך לגבר האידאלי שאיבגני הציג. הצאצאים ייצאו בניגוד לאינטרסים האבולוציוניים נשיים ובעלי אופי רך מדי. בנוסף אילו היינו בטבע, באיזור בו שרויים בעלי חיים שיכולים לפגוע בצאצאינו, לא היה יכול גבר כזה לגונן על צאצאיו כראוי. זו הסיבה שנשים נמשכות אל ערסים או אל גברים קשוחים שלעתים אף גורמים להן סבל. הסיבה שהן ממשיכות לאהוב את הגבר הזה היא האבולוציה שלימדה אותן שכנראה זה ייתן גב טוב לילדיהן, חינוך בעל שני קטבים וגורם חזק בבית שיוכל לצאת לצייד (עבודה) ולהביא בשר הביתה (פרנסה). אחת הטעויות הגדולות שלנו היא שאנחנו לעתים מנסים לתת להן את הגבר האידאלי שהן תמיד אומרות שהן מחפשות. לא כולנו מודעים ליצרים התת מודעיים של הנשים שמחפשים גבר קשוח שלא תמיד יתעניין בצרכיהן, והרבה פעמים יעמוד על שלו ויעדיף את טובתו מאשר את טובתן.

מקווה שהפרק נתן לכם נקודה חדשה למחשבה. יש לכם שאלות? טענות? יש משהו שלא היה לטעמכם במה שקראתם? אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה לרשום תגובה על מנת שאוכל לתת על כך את הדעת.

דעתכם חשובה לי. רישמו תגובה.
בהצלחה. :)

3 תגובות:

  1. קודם כל, תרשה לי לומר שזה מרשים איך שבחור בן 19 מתעניין ב-"אהבה".. זה דבר יפה אצלנו כאן בישראל, מדינת האגו והמאצ'ויות.

    באותה נשימה, הרשה לי לשאול למה היית צריך לקרוא כלכך הרבה ספרים וללמוד כלכך הרבה מדע בשביל לגלות את המוסכמות הכלכך שטחיות האלה שהיו ידועות עוד מהתנ"ך בערך..

    מעבר לזה, היום אנחנו כבר חיים בעידן שבו גם אם אתה מספק תירוץ מאוד חשוב ומוצדק אנשים עדיין יסננו אותך או לא יקבלו את בקשתך (אלא אם שברת רגל או יד).

    או לגבי הגבר האידאלי, אז כן, הגבר המשקיע, החם והאוהב הוא למעשה האידיאל שכולנו שואפים אליו ומקווים שיצליח עם נשים, ולא הערס, דווקא בגלל שזה נוגד את האבולוציה. זה בערך כמו שתשאל ילד בן 10 למה הגיבור שלו הוא סופר-מן ולא סטנלי פישר, דווקא בגלל שסופר-מן נוגד את האבולוציה והוא מעל מה שצפוי, מעל הנורמה ומעל הטבע, מה שסטנלי פישר (עם כל הכבוד שמאוד מגיע לו!) - לא.

    וכמו שאני שואל כל "אומן פיתוי" חכמולוג -
    לכל אורך הבלוג שלך אתה מסביר "מה", אתה מסביר מה להיות, מה לעשות.. אך לא חושף את ה-"איך" (החלק המהותי שאפילו בקורסים קשה לקבל אותו).

    תחשוב מחוץ לקופסא ותספק כאן את ה-"איך", איך להיות מושך, איך לספק תירוץ שיהיה משכנע? (הרי לספק תירוצים כולנו עושים, אנחנו מקצוענים בזה) ורק לאחר שתספק לנו דרך קלה מאוד (ברמה של גלולת קסם) אשר תהווה את ה-"איך", אז אולי הבלוג הזה יהיה יעיל ושווה ערך.

    חשוב לי לציין שכל הנאמר כאן נובע מתוך אהדה למה שאתה עושה וכתגובה בונה, ממש לא מתוך רוגז או "אנטי" חלילה.

    יום טוב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני רוצה לומר תודה רבה על התגובה הבונה. בשיחות איתך הבנתי למה אתה מתכוון כשאתה אומר שחסר לך ה"איך", וכמו שעניתי לך בשיחות בינינו אני מעתה אתחיל להקדיש לכך תשומת לב מלאה. כמו שכבר אמרתי לך כל מקרה לגופו. מאוד קשה לתת "איך" באופן כללי שיוכל לספק כל אדם בכל סיטואציה. לכן על ה"איך" אני עובד יותר באופן פרטני. הסיפור בהמשכים עליו הגבת בא באמת לתת יותר "איך" בצעדים מפורטים וברורים יותר. ציפיתי ליותר תגובות ואהדה לסיפור ולכן לא המשכתי לפרסם. במידה ואראה שאכן קיים ביקוש אמשיך לפרסם את שאר הפרקים.

      שוב תודה רבה על התגובה והביקורת הבונה ואנחנו נמשיך בשיחותינו המרתקות שמלמדות את שנינו לא מעט. תודה רבה לך.

      מחק
  2. יפה מאוד! מאוד מעניין ומרתק!
    מחכה בקוצר רוח לתגובה שלך לזה שמעלי ולפרק 3 :)

    השבמחק

תגובתכם חשובה לנו. תודה רבה.