יום שבת, 24 בספטמבר 2011

מדריך הפיתוי המפורט ביותר- פרק 1


בפתח מועדון הריקודים לשמע צלילי המוזיקה הרועשת והאנשים שממלאים את המועדון בקפיצות ותנועות ידיים, עומדים אני ואיבגני. איבגני, רוסי בארץ מזה שלוש שנים שלא חש כל כך בנוח עם התרבות הישראלית החדשה לו. איבגני סיפר לי שבארצו היה בחור חברותי מאוד עם ביטחון עצמי בשמיים, מעגל חברתי עצום וכמובן גם בנות. כאשר איבגני הגיע לארץ, לבדידות, הביטחון העצמי שלו חווה מכה לא פשוטה. לפתע הכל נעלם. חבריו כבר לא עוד לצידו כמו פעם, וגם המשפחה במרחק שמכונית לעולם לא תוכל לעשות. בנוסף איבגני חש שעקב התרבות הישראלית החדשה הוא איננו יכול להתחיל עם בחורה ישראלית באותה הצורה שבה התחיל עם אחת בארצו.



עמדנו בפתח מספר דקות. ציפיתי שאיבגני יתחיל לרקוד כפי שהיה רגיל לעשות בדרך כלל, כשאני לא הייתי בסביבה. נראה היה כי הוא מצפה שאני אעשה את הצעד הראשון. בנקודה הזו היה חשוב לי שהוא יעשה את הצעד הראשון אל רחבת הריקודים על מנת שיחוש ביטחון עצמי גבוה יותר כמוביל. מאותו הרגע הוא רקד והסתובב לו במועדון ואני אחריו, כאילו שהגיע למועדון לבדו. מדי פעם נתתי לעצמי לעזוב אותו למספר שניות, עניין אותי כיצד הוא מתנהג במסיבות כאשר הוא יוצא לבד, בדיוק כפי שסיפר לי שהוא נוהג לעשות.



ריח חזק של אלכוהול, זיעה ומוזיקה מחרישת אזניים. מול עיניי אנשים רבים ומאחורי ההמון אני מצליח לשים לב לזוק ידיים מושטות כלפי מעלה וזזות מצד לצד, מקבילות זו לזו. כשאני ממשיך להתקדם אני מגלה את איבגני רודף לו ממש כך אחרי בחורה נאת מראה. הדבר מזכיר לי רוח רפאים שמנסה להפחיד בחורה בפארודיה לסרטי אימה. כמה נואשת שלא הייתה, אני בטוח שבאותו הרגע רצתה שתבלע אותה האדמה. אני חושב שכל אחת עם מחזה שכזה ממש מאחורי גבה הייתה נזכרת מיד ב"צעקה", אולי חושבת על נסיון של הסבת תשומת לב באיזה "ווסאפ" אחד עם הלשון בחוץ ומיד אחר כך- מונית, מטוס, כמה שיותר רחוק.



"נראה לי שהיא חושבת שאני רודף אחריה". איבגני צעק לי במונית לאחר מספר הפעמים שלא שמעתי אותו מבלי שצעק. מיד לאחר מכן נתן מבט מבואס לכיוון רצפת המונית.

"נראה לי שכל המועדון חושב ככה". עניתי לו בחיוך עקום. "אני מקווה שהם לא יברחו אם יראו אותך ברחוב". חשוב היה שיבין שנמצאת טעות במעשיו, טעות ברורה, אך שגם ניתן לתקנה. הרבה פעמים אנחנו מגיעים לרופא בטענה שנפוח לנו מקום מסוים. אנחנו ממש מקווים שלאחר בדיקות קצרות של המקום יגיד לנו "איך ציפית שלא יכאב". כמובן שהתגובה הזו תהיה לנו הרבה יותר טובה מאשר "לא מצאתי שום בעיה, אם ימשיך לכאוב לך עוד מספר ימים תבוא אליי שוב. לאנשים מסוימים זו תהיה הקלה אך לחלק מאיתנו מועקה. "מה אם יש משהו שהוא לא ראה? מה אם כמה ימים יכולים להיות טרגיים?" במיוחד אחרי ששמענו מכל כך הרבה אנשים על בעיות נוראיות שהתגלו מאוחר למרות ביקורים חוזרים ונשנים אצל הרופא.

אמרתי לנהג המונית את כתובת המגורים שלי, הוא הפעיל מונה והתחלנו ליסוע. איבגני היה אמנם מעט שיכור, אך פיכח דיו כדי להסתכל עליי בפרצוף משתהה. "אני מזמין אותך לישון אצלי היום. יש משהו שאני רוצה שתיראה". הגענו לדירה שלי. לא הייתה ביכולתו של איבגני להתעלם מכמויות ספרי הפסיכולוגיה שראה. כולם להפתעתו היו על נושאי האהבה והזוגיות וחלקם אפילו על תחום הפיתוי מההיבט הפסיכולוגי.
"סייקולוג'יק פריק, הא?" הוא שאל וחייך. "פריק, פריק אבל אני חושב שאני יכול לעזור לך".



באותו הרגע הייתי המום. חשבתי שאני חולם. כל מה שאף פעם לא חשבתי שיכול לקרות קרה. איך פתאום מצאתי את עצמי בדירה של איזה פריק מטורף שמשקיע את כל חייו על מנת למצוא פיתרון בדיוק לבעיה שבה אני נמצא. חשבתי שזה לא מציאותי. פתאום הוא הוציא קלסר פריקי שבו, כך הוא הסביר, הוא שומר את כל הסיכומים הסופיים של כל הדברים שהוא סיים ללמוד עליהם. אחרי כמה דפדופים הוא מצא את מה שחיפש. לא ידעתי לקרוא בעברית אז הוא הקריא לי. "בעיית הרדיפה אחרי הבלתי מושג". לא ממש הבנתי על מה הוא מדבר אבל אז הוא הסביר.



"הבעיה שלך מוכרת ומאוד פשוטה לתיקון. הנושא הזה היה אחד הדברים הראשונים שחקרתי וגם סיימתי לחקור." חוסר הביטחון שלו, התרבותי, החברתי, וגם הזוגי גרם לכך שמרוב שהוא רצה לאהוב, להתחבר ולפתות הוא פשוט רדף באופן נואש אחרי בנות המין היפה. הדבר הפחיד אותן והבריח אותן. אם אתם שואלים אותי, לגמרי בצדק. הבנתי שעל מנת שיוכל לטפל בבעיה הוא חייב להרגיש יותר בטוח בתרבות שלו, בחברתיות שלו, וביכולת שלו לפתות. לאחר שנשפר זאת הוא יוכל להבין שאין הוא צריך לרדוף אחרי הבנות על מנת שירצו אותו.



בפרקים הבאים נלמד כיצד עזרתי לאיבגני לשפר את הביטחון העצמי שלו עד כדי היפוך הגלגל. כיצד אני ואיבגני הגענו לשיחה מהנה ומשעשעת על הקושי שלו בבחירה מתוך שלושה נשים שונות שרוצות אותו. מה הטעות הנפוצה ביותר שאנו עושים כאשר אנחנו מתחילים עם משהי. נלמד גם איך בדברים קטנים שאנחנו לא שמים לב אליהם אנחנו מפחידים אותן ומשמידים את סיכויינו מולן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתכם חשובה לנו. תודה רבה.