יום רביעי, 18 ביולי 2012

הפרידה הראשונה שלי

הפרידה הראשונה שלי
מיומנו של אומן משיכה וזוגיות

כולנו טועים לפעמים. החלטתי לפתוח את המאמר במשפט הזה מסיבה מאוד ברורה. גם גדול עורכי הדין יכול לצאת עם ראש מורכן בסיומו של תיק מסובך, גם מספר אחד בשיווק בעולם יכול לצאת מבית לקוח מבלי למכור אף לא מוצר אחד. כך גם גדולי אומני הפיתוי, המשיכה והזוגיות יכולים למצוא את עצמם נזרקים ממערכת יחסים.

היו לי פרידות רבות. ככל שרבות מערכות היחסים בחייך כך רבות גם הפרידות. מתמטיקה פשוטה. אך "הפרידה הראשונה שלי" מתייחס לפרידה אחת ספציפית שבה בפעם הראשונה לא אני הוא זה שמסיים את הקשר. הרעיון הוא שמדובר בפגיעה חדה באגו של אומן משיכה וזוגיות. ברור שפרידות נוספות שלא אני אזום יגיעו עוד הרבה. הראשונה מבשרת על הבאות, אך מדובר בראשונה. והיא הכואבת ביותר. אם יש דבר שיכול להכאיב לאומן פיתוי, משיכה וזוגיות מעבר לפרידה שלא הוא יוזם, זוהי פרידה שהוא לא יוזם ובנוסף שם באה לו בהפתעה. אחד הדברים החשובים ביותר שעליך לדעת בתור אומן פיתוי משיכה וזוגיות זוהי הרמה שבה בן זוגך מעוניין בך ובאיזה שלב הוא נמצא במודל משיכה/אהבה/התאהבות.

השאלה שהכי מעסיקה אותי מאז הפרידה היא "איך לא ראיתי את זה בא?". בתור אחד שמתעסק זמן רב כל כך בתחום ודואג לדעת בכל נקודת זמן באיזה מצב נמצאת בת הזוג שלו, מדובר בפגיעה כואבת. אין דבר כואב יותר מאשר לאכזב את עצמך. מה שאני רוצה להגיד במאמר הזה זה שלא משנה כמה נדע וכמה נחפור בתחום הזה ובכל תחום אחר, תמיד נעשה טעויות, תמיד יקרו פאשלות, ותמיד יהיו מצבים שנתאכזב מעצמינו. הדבר השני שאני רוצה להביא במאמר זה את דרך ההתמודדות עם דברים מהסוג הזה. יש כאלה שאומרים שאחרי פרידה כואבת (אחרי שנזרקת) רצוי כמה שיותר להתעסק בדברים אחרים וכמה שפחות לחשוב על הקשר שהיה, על בן הזוג שאבד והעבר המשותף. אני חושב שזה נכון. אבל אם אנחנו מסתכלים על מערכת היחסים על מנת להבין מה היו השגיאות שלנו ומה עשינו לא נכון שהוביל בסופו של דבר לפרידה. אנחנו בעצם מונעים את מלכודת סימן השאלה (עליה דברתי במאמר קודם) ויתר על כן, גם יוצאים עם תובנות למערכת היחסים הבאה.

הייתי ממליץ לכל אחד לעשות דו''ח תובנות שלאחר פרידה, דחייה או אפילו דייט מוצלח. הסיבה היא שתמיד יש מה לשפר, אז מדוע לא ללמוד מהעבר, להסיק מסקנות ולהפיק לקחים? אין סיבה. לעתים ניוותר עם מספר אפשרויות שונות ולכן יהיה קשה לנו להסיק מסנה ולהפיק לקח. במקרה כזה עדיף שלא לשער ופשוט להמשיך הלאה. ללמוד על העניין הספציפי הזה אחרי שנעבור עוד כמה קשרים וניווכח כי הדבר חוזר על עצמו. במידה והוא חזר על עצמו ניתן להתחיל לבדוק אפשרות לגילוי של גורם דחייה, משיכה או פרידה. למשל קשה לי לומר שלארגן חופשה רומנטית באילת שבועיים אחרי חזרה לאקסית גם אם היינו איתה זמן רב בקשר הקודם זו טעות. מצד אחד התגלה לבסוף כי הרעיון מעט הלחיץ אותה. מצד שני יתכן כי ללא קשר רצתה להיפרד אך יחד עם הלחץ שזה יצר זה גם ריגש אותה ולכן החליטה לדחות מעט את הפרידה. משום שאני לא יכול לדעת ב100% אלא רק ב80% אעדיף כרגע שלא להחשיב זאת כטעות ולקחת זאת כלקח למקרים דומים שיקרו בעתיד. מאידך, אני יכול לומר בוודאות כי הקושי שלי בלחשוף רגשות ולהודות בתחושותיי לגבי בת הזוג שם רגל ליחסים. זאת אני יכול לומר מבלי לחשוב פעמיים משום ששמתי לב לאורך כל הקשר כי העניין הטריד את בת זוגתי היוצאת מהרגע הראשון שיחסים בינינו עלו שלב ועד תומם במגמת עלייה שלא הסתיימה עד הפרידה האחרונה.

לכך אני רוצה להסב את תשומת לבכם. חשוב מאוד מסיום שלב החיזורים ובמעבר לשלב הזוגיות לשים קיו הפרדה ברור ומובהק בנושא הבעת רגשות. לדעת לשים את האגו בצד ולהתחיל להביע את רגשותיכם ותחושותיכם אודות בת הזוג כבר מתחילת הקשר ברמה, אף ברמה מועטה אך במגמת עלייה. חשוב להביע את הרגשות, אך גם לא להגזים. פנתה אלי בימים האחרונים נערה  שמצאה לטענתה את מי שיכול להיות האד שלה. אך היא מבולבלת וחושבת לוותר ולהמשיך הלאה. כששאלתי אמרה כי האחד הפוטנציאלי שלה אמר לה מעט אחרי שהכירו כי הוא אוהב אותה. דבר ראשון חשוב לציין כי אהבה היא דבר שבא לאט. הוא אכן ניקשר וניקשר מהר. לאהוב קשה לי להאמין שהוא באמת אוהב. לדעתי הבן אדם לא כל כך מבין את הגבול הדק שבין משיכה גופנית ונפשית קלה לבין אהבה. עקב כך הוא קורא בצורה שגויה את רגשותיו ומבלבל את מחוזרתו בהצהרות שווא. חבל. חשוב להתחיל עם ביטוי רגשות בתחילת הקשר הזוגי אך חשוב יותר לעשות זאת בהדרגה. בקשר ובשנה הראשונה במיוחד הטיימינג הוא מרכיב חשוב ביותר במשחק ובסופו של דבר עלול להכריע במערכה. זיכרו לבטא רגשות, תחושות ומחשבות אך עשו זאת בתבונה.

לסיכום: חשוב מאוד לבצע ניתוח של כל דייט ומערכת יחסים. זאת על מנת שנוכל להפיק לקחים ולדעת מה עלינו לשפר, וכן גם מה עלינו לשמר. בנוסף למדנו כאן שיעור חשוב מתוך ניתוח הפרידה שלי. לשמור תמיד על הבעת רגשות על מנת למנוע מצב של חוסר ביטחון בקשר שהולך ומתגבר אצל בני זוגינו. יחד עם זאת למדנו שביטוי רגשות רבים מדי וחזקים מדי בשלב מוקדם מדי גם הוא עלול לחבל לנו בקשר ואף להכריע את סיומו. מקווה שעזרתי לכם בדבר או שניים.

להתראות במאמר הבא. =]

----------------------------------------------------------------
הגבר המושלם שלי.... שלי?

הנערה שהתקשרה אליי נשמעה לחוצה ללא סיבה ברורה: "הוא חתיך ורומנטי ולא חסר לו כסף. הוא קונה תכשיטים וחופשות רומנטיות מדהימות. והוא..." בנקודה זו הפסקתי אותה. "הבנתי. את מוכנה להגיע לבעיה?" שאלתי. "אבל זו הבעיה. הוא קונה את כל הדברים האלה ואני לא מצליחה להבין מה הוא עושה איתם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובתכם חשובה לנו. תודה רבה.